Noodhulp

Als gevolg van een explosie is de Oekraïense Kachovkadam begin juni doorgebroken. Grote delen in de oblast Cherson staan daardoor onder water. Omdat we hier in Zeeland in 1944 en 1953 ook een verschrikkelijke watersnoodramp ervaren hebben, willen wij als werkgroep (in samenwerking met de Stichting Help Oekraïne) op korte termijn hulp bieden in de getroffen gebieden.

We hopen in week 25 met drie grote vrachtwagens vol noodzakelijke hulpgoederen te vertrekken naar Cherson. Daarom organiseren wij de op maandag 19 juni, van 18:00 tot 20:00 uur een inzamelingsactie bij verschillende kerken die deel uitmaken van onze werkgroep. De hulpgoederen zullen via lokale kerken in Oekraïne uitgedeeld worden.

Wat hebben we in de eerste instantie dringend nodig:

Spullen kunnen maandag 19 juni afgegeven worden op onderstaande locaties:

Diverse kerken zullen op zondag 18 juni of 25 juni collecteren tijdens de kerkdienst om de financiële middelen beschikbaar te kunnen stellen zodat we goederen in kunnen kopen en transporteren. Naast deze actie vragen we bovenal uw gebed. Niet alleen voor de getroffen mensen in Oekraïne, maar ook voor onze chauffeurs die de hulpgoederen in het oorlogsgebied hopen te brengen.

Voor vragen kunt u zich wenden tot onze contactpersoon Leen Schrijver: 06-52335777.

Giften zijn welkom op het rekeningnummer van Diaconie Ger.Gem Middelburg-Centrum : NL11RABO0385378432 onder vermelding 'gift  Walcherse kerken voor Oekraine'